The Perfect Aussie Christmas!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloesensofie - WaarBenJij.nu The Perfect Aussie Christmas!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloesensofie - WaarBenJij.nu

The Perfect Aussie Christmas!!!

23 December 2013 | Australië, Sydney

hi there,

Alweer even geleden... tja ook zoveel te doen hier!
We zijn ondertussen al in Sydney...
Na Brisbane doorgereisd met de trein en bus naar Surfers Paradise... vol met wolkenkrabbers, clubs, toeristen, mooie winkels en n mega lang mooi strand...
Kwamen aan met de bus in (gelukkig) dezelfde straat als ons hostel Couple o days. Leuk klein hostel en net buiten t centrum maar in 2 minuten lopen was je overal bij... voor de zaterdag meteen maar n clubtour geboekt en onze 3 themepark vip passes gehaald.
Clubtour was erg lache, met verschillende foute spelletjes ('Simon says...' and Simon zei n hoop rare standjes... hahaha nog pizza gegeten terwijl de pizza bakker poesje mauw zong... en de mooiste dames toiletten ooit gezien (waar ze je opmaken, drinken brengen etc.) Meer van de toiletten gezien dan van de club...
In het hostel ontmoette we 3 engelse jongens, die ook weer 3 Zweedse grieten hadden ontmoet en met zn achten naar movie world gegaan... Perry een van de 3 engelse wilde niet in de achtbanen (hij was bang voor hoogtes) maar als 7 mensen aandringen is nee zeggen geen optie... de foto spreekt voor zich.... hahahahaha

Als 2 kleine meisjes van glijbaan naar glijbaan gehold in Wet 'n Wild en dolfijnen, pinguins, haaien, ijsberen en nemo gezien in Seaworld.

Na 6 dagen Surfers Paradise, zijn we met Ian (een van de engelse) doorgereden naar Byron Bay. Toen we aankwamen hadden we bedacht om een nachtje goedkoop te gaan kamperen... niet zo'n goede timing achteraf... het kwam met bakken uit de hemel gezet en in de regen snel onze tent opgezet... maar na een uurtje hield het gelukkig op met regenen en hebben we toch n hele leuke avond gehad... zo leuk dat we bijna in onze broek plaste van het lachen tijdens een kaartspelletje in de auto...
De volgende dag een hostel opgezocht en voor het eerst in een dorm geslapen met 6 andere meiden. De 2 andere engelse kwamen die dag ook naar Byron. Byron is een leuk klein hippiestadje... waar we zijn gaan surfen met zn 5en en een flinke wandeling (op slippers!) hebben gemaakt naar the lighthouse en het meest oosterlijke puntje van Australie.

En na ons camping fiasco, zijn gewoon nog een keer gaan camperen...voor 6 nachten! Eerst in Coffs Harbour en daarna nog in Port Macquarie en een nachtje net boven Sydney en vandaag zijn we er dan echt... Sydney!!! Heel gaaf om met de trein de binnen te rijden op de Habour bridge met the Opera House aan de linkerkant... en is het alweer bijna kerst... hoewel we daar eigenlijk geen besef van hebben hier met 31 graden! (Volgens de weersberichten zou het 36 graden zijn...!) Maar onze kerstdagen zien er goed uit! Eerste kerstdag lunchen we mee met Abi (waar we verblijven) en haar familie hier in de tuin... in de middag en avond gaan we naar Bondi beach... een groot (backpackers) kerstfeest op het strand!
En boxingday (2e kerstdag) gaan we met Abi en haar familie mee op n boot kijken naar de start van de Sydney Harbour Yacht Race! We zijn benieuwd!!

Iedereen hele fijne kerstdagen en we zullen aan jullie denken!!!
Lots of kisses!

• 23 December 2013 - 10:08

Jacqueline Duis:

Hello Girls,

Ziet er super uit hoor. Voor jullie ook een fijne kerst, dat vergeet je nooit meer kerst 2013, Sydney 36 graden.
    Have fun!

• 23 December 2013 - 10:30

Martin En Bernadet:

Hoi meiden,

Ziet er fantastisch uit.
    Leuk om verslag te lezen en zeker de foto's erbij; moet je meer doen.
    Leuk van Abi dat zij jullie meeneemt naar de start van de race; als bewoner weet zij natuurlijk waar je wezen moet.
    Fijne kerstdagen en we skypen.
    Heeeeeeeeeeeeeeeele dikke kus van ons.

• 24 December 2013 - 10:20

Devi:

Hoi mooie dames,

Hemel...wat zijn jullie BRUIN!! Niet grappig gewoon. Jullie verhalen en foto's zijn fantastisch jaloersmakend. Super om te lezen dat jullie het zo leuk hebben. Geniet vooral verder en blijf ons op de hoogte houden :D
    Super fijne kerst en veel liefs

• 26 December 2013 - 00:54

Harry En Mary:

Hallo mooie dames.

Leuk om deelgenoot te worden van jullie belevenissen. En leuke en mooie foto's. En het lijkt ons heel apart om de Kerstdagen door te brengen bij 30+ graden. Geniet dus van deze Kerst en hou het droog. Dikke knuffel van ons.

• 30 December 2013 - 10:47

Jent:

Ciao belli!

Ziet er goed uit down under, en dat bij 31 graden. Heb opvallen weinig van jullie surfavonturen in jullie mooie verhaal gelezen haha, lastiger dan verwacht denk ik? Wel leuke foto vanaf het strand!

Mijn Merry Christmas is een beetje laat, maar happy New Year mooi op tijd.
    Onverminderd veel plezier gewenst met hugs en kisses right back!

• 30 December 2013 - 17:18

Frans:

Hallo Marloes en Sofie,

Voor prettige kerstdagen is het te laat maar wel op tijd om jullie, 12 uur eerder dan wij, een mooie en bijzondere jaarwisseling te wensen.
    Ik heb gehoord dat ze er daar in Sydney een leuk feestje van kunnen maken dus doe je best!!

Nog een hele prettige tijd, veel plezier dus geniet ervan!

Frans.

• 31 December 2013 - 19:57

Jacqueline:

Ha meiden!

Ik ben zelfs al te laat om jullie een hele leuke jaarwisseling te wensen, want jullie hebben hem al achter de rug.....

Ik wens jullie veel plezier en gezondheid in 2014 en nog een fantastische tijd in Australië!

En ook van mij hugs and kisses!

• 05 Januari 2014 - 00:09

Ans:

Hallo Sofie en Marloes,
    Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen en mooie fot's. Wat een geweldig avontuur! Nog heel veel plezier Down Under.
    Ans.

• 05 Januari 2014 - 00:09

Ans:

Hallo Sofie en Marloes,
    Ans.

• 07 Januari 2014 - 22:47

TT:

Marloes, 't kan nog net volgens de Nederlandse tijd : van harte proficiat met jouw verjaardag! In jullie tijdsmaat hoop ik dat je een heel speciaal-leuke dag gehad hebt! Ik geniet mee van de verslagen van Sofie en jou! Liefs, 10.