Liefde voor bloemkool - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marloesensofie - WaarBenJij.nu Liefde voor bloemkool - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marloesensofie - WaarBenJij.nu

Liefde voor bloemkool

04 December 2013 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,
Ons laatste verhaal is alweer eventjes geleden, maar we zijn er weer!
Sinds ons bezoek aan 1770 zijn we via Rainbow Beach, Noosa, Caloundra en Bribie Island naar Brisbane gegaan waar we nu zijn.

We zullen hier per stadje in het kort onze avonturen beschrijven, te beginnen met Rainbow Beach.
Rainbow Beach had een mooi strand, maar de reden voor ons bezoek was de excursie die we hadden geboekt naar Fraser Island. Dit was een dagtour op het eiland met een 4x4 bus voor 38 personen. We crosten over het strand naar een vergaan schip en over het eiland naar Lake McKenzie. Als we hier een duik zouden nemen dan zouden we 10 jaar jonger lijken. (Dit kwam ons goed uit aangezien de gemiddelde backpack leeftijd behoorlijk laag ligt) Alle wegen waren van zand dus het was een heel spectakel om alle heuvels op en af te gaan. Net voordat we by het tropisch regenwoud waren had de chauffeur de motor zo ongeveer opgeblazen en moesten we met een andere bus verder.

Dan Noosa, we hoorden dat dit een mooi stadje was dus zijn we even gaan kijken. Hier vonden we ons eerste Aldi, die hebben ze hier meer richting het zuiden:) Het was inderdaad een mooi stadje en vanaf de camping aan het strand hadden we ook een mooi uitzicht.

Via een marktje in Eumundi gingen we verder naar Caloundra, door de leuke markt warenwe redelijk laat in Caloundra dus hebben alleen het zwembad en springkussen op de camping gezien. Die avond was er een suuuuuper vallende ster. Niet normaal, hij viel wel 5 seconden met 1 grote voorop en allemaal kleintjes erachteraan. We hopen dat onze 15 wensen in vervulling gaan;)
De dag erna zijn we naar Australia Zoo geweest, de zoo van Steve Irwin. Steve was op veel plaatsen terug te vinden. Ons hoogtepunt van die dag was voor beiden het knuffelen van de koalas!!

Dan naar Bribie Island waar we 2 nachten geslapen hebben, ook weer erg mooie stranden en daar hebben we een middagje 'gezopen' met een Australisch gezin en nog wat familie. Sofie en ik hielden het bij een paar glaasjes maar de Australiërs dronken wijn uit de fles en ook het bier ging er rap doorheen. Maar gezellig was het wel.

Nieuwtje: We zijn toen te weten gekomen dat het niet zo vanzelfsprekend is dat Australiërs naar de tandarts gaan. Het is hier erg duur en de zorgverzekering zoals wij die kennen hebben ze hier niet. Dit verklaard alle slechte gebitten die we tegenkomen!!

We zitten nu al 5 dagen in Brisbane zonder onze campervan maar in een oke hostel met heerlijk bed.. dat konden we wel gebruiken na al die toch wel rotte nachten op ons matje. Brisbane is wel n leuke stad, maar dat spannende verhaal bewaren we voor de volgende keer;)

De tijd gaat snel hier, we zijn al een maand onderweg! Maar het gaat super goed! Geen ruzies, heerlijke bloemkool en top zonnetje!
Tot snel!!! Kus van ons

• 04 December 2013 - 08:46

Jent:

Aldi en Bloemkool, welcome back zou ik bijna zeggen! Nog twee lange maanden te gaan: hier worden voor as. vrijdag de eerste (natte?) sneeuwbuien voorspeld. Geniet van de zon en neem er wat van mee terug voor ons!

• 04 December 2013 - 13:55

Rene:

a.s donderdag 5 december een horrorstorm verwacht boven NL, de sint zal van de daken afwaaien, dus blijven jullie maar leker waar jullie zitten.......bar en boos hier

• 04 December 2013 - 14:11

Ina:

Bloemkool? Hoe zit het met kangeroe-, salty- en slangenvlees?
    Veel plezier samen. We kijken uit naar dat spannende avontuur wat jullie ons nu onthouden. Iets met knappe spannende aussi boys?
    Xx

• 04 December 2013 - 16:34

Bernadet:

De bloemkool toch wel met een Hollandse melk saus????
    Ik wil de foto's van jullie met de snor wel eens zien, zoals ik hoorde via Skype. En dan die Australiërs met snor en zonder tanden! lijkt me een mooi gezicht.
    Ze verwachten hier storm en hoog water, dus genieten jullie maar van zon en blauw water.
    kus, Bernadet

• 04 December 2013 - 16:39

Jacqueline:

Wat een heerlijke zonnige verhalen. Een maand alweer, jeetje time flies when you´re having fun!
    Nog 2 maanden fun te gaan, enjoy!

• 04 December 2013 - 19:47

Kristel :

Heej meiden!!
    Hoor natuurlijk af en toe wat via de app maat de verhalen zijn leuk om te lezen!!
    Goed je tanden poetsen dus want als je daar bij de tandarts komt is hij blij met werk en houdt hij je een uur in de stoel;);)
    Tot snel horenzzzz
    Genieten!!
    X

• 04 December 2013 - 19:49

Devi:

Waar zijn de foto's..?? Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! :D
    Hoe was jullie snorkeltrip op t great barrier reef, en nog even mi hometown Townsville doorkruist ;) ? Ben heel benieuwd naar t vervolg van jullie reis en de route.... (Ik zeg Outback in! Cowboys....kwijl) liefs!!!!

• 13 December 2013 - 12:15

Harry:

Bloemkolen, bloemkolen.
    Meiden wel integreren hoor en genieten met volle teugen. Dikke knuffel.