Beach beach beach - Reisverslag uit Seventeen Seventy, Australië van Marloesensofie - WaarBenJij.nu Beach beach beach - Reisverslag uit Seventeen Seventy, Australië van Marloesensofie - WaarBenJij.nu

Beach beach beach

22 November 2013 | Australië, Seventeen Seventy

G’day everyone!

Weer een update en dit keer vanuit de plaats 1770/Agnes Water.
De laatste update was in Mission Beach, we zijn nu via een stop in Yeppoon in 1770.

Eerst Yeppoon; een klein stadje met een kilometers lang zandstand. We stonden op een camping aan de zee met ons campertje. Het stadje zelf was niet echt interessant dus besloten we een tour te boeken voor de volgende dag. Via het informatiecentrum belden we met de organisator en die vertelde dat we de enige twee waren tot nu toe en dat de tour pas door kon gaan bij 4 of meer deelnemers. Als we die dag voor 18:00 uur geen telefoon kregen ging de tour niet door.. en helaas ging de tour niet door. Die dag hebben we nog even aan het strand gelegen en zelf gekookt; kip met gepofte aardappel en bloemkool! We stonden met onze van naast de camping keuken en ook savonds hebben we hier nog even gezeten.

De volgende dag: naar het volgende stadje gereden. Na ongeveer 3,5 uur rijden kwamen we in Agnes Beach en 1770 aan, dit zijn twee namen voor hetzelfde stadje. De naam 1770 komt voor uit de ontdekking van het plaatsje in 1770 door Captain James Cook. Hier zijn erg mooie uitkijkpunten. Het strand is ook erg mooi met veel zandbanken wat het uitzicht apart maakt.

Eerder konden we alleen zwemmen in afgezette stukken zee door de kwallen die er zwommen. Vanaf hier richting het zuiden kunnen we gewoon in de zee waar we maar willen omdat de kwallen waar het om draait hier niet meer zwemmen. Natuurlijk blijven we liever in het zicht van een strandwacht die ons kan komen redden in geval van nood

Voor de overnachting konden we kiezen tussen een aantal campings voor 35 dollar of een camping voor 6 dollar. Omdat het geld hard uit onze portemonees vliegt hebben we nu 2 nachten op de 6 dollar camping geslapen. We kunnen beter opnoemen wat er niet is op deze camping dan wel
Er is geen warme water/douche, geen verlichting en geen stroom. We redden ons aardig door zelf te koken en als het donker word rond half 7 zetten we nog een kopje thee en duiken de campervan in met een film. Lekker back to basic!

Gisteren hebben we onze eerste Australische surfles gehad. Jullie verwachten nu natuurlijk dat we over knappe surfdudes gaan schrijven. Nou het tegenovergestelde is waar: deze surfleraren zijn minstens 45+, hadden al 10 jaar geen kapper gezien en misten een paar tanden…. Gelukkig konden ze wel surfen en hebben ze ons de basis geleerd. Beiden hebben we een paar keer op ons bord gestaan:) Helaas viel Sofie na een tijdje en verdraaide haar knie.. AUW! Snel ijs erop en rusten. Met de pijn viel het gelukkig mee en lopen ging ook wel aardig. Gelukkig is de knie ook een dag later niet gezwollen.

Vandaag hebben we een relax dagje en gaan we misschien nog op een kangoeroetour. Morgen gaan we dan eindelijk het Great Barrier reef bezoeken!! Spannend!

Bedankt voor alle leuke reacties die we steeds krijgen op onze verslagen, dat vinden we erg leuk om te lezen!!
Dikke kus ons

• 22 November 2013 - 07:48

Marjolein:

Mooie en leuke foto's!!!
    Leuk al die (leuke) dieren en wat een ongelovelijk mooi strand.
    Geniet ervan dames!

Seni Seviyorum

• 22 November 2013 - 08:05

Martin En Bernadet:

Hallo meiden, wat een belevenis. Als ik het zo lees, hoef ik niet bang te zijn, dat jullie verliefd worden op zo'n lekkere vent uit Australië!Hier in Nederland is het koud en guur. Dus geniet maar lekker van de warmte.
    Kus, ons.

• 22 November 2013 - 08:23

Wiliam:

Hey ladies!

jullie hoeven je niet te vervelen zie ik.

Kunnen jullie de kont wel keren in de campervan?

het is hier nu kwart over 8, en al 2 graden in Bemmelyhills! Woehoe!

Blijf nog steeds jaloers op jullie zeg! :P

Chill ze vandaag!

Kus!!

• 22 November 2013 - 09:53

Jent:

Zag jullie eerste foto's; leuk meiden! On the beach... Doet me denken aan Chris Rea; lekker voor onderweg? Knap dat er meerdere foto's van jullie beide zijn!
    Vanochtend voor de verandering geen ijs hoeven krabben terwijl jullie on top of the world nog een duik nemen... Veel plezier!

• 22 November 2013 - 10:07

Suzan:

Heeej.....
    Wauw wat een mooie foto's!

Leuk jullie berichten te lezen, errug grappig ook, hahaha.
    Wat een bijzondere ervaring!!
    Have fun, ladies xx

• 22 November 2013 - 13:58

Jos En Diny:

Meiden wat hebben jullie een geweldige tijd, aan de berichten en de foto's te zien kan het helemaal niet meer stuk. Wat betreft die oude mannetjes, had je maar in Holland moeten blijven daar zijn ze nog wel die knapperts ( ha,ha).
    Ga zo door en laat ons verder mee genieten van jullie reis avonturen

• 22 November 2013 - 21:52

Hans:

Gaaf het great Barrierreef joh! Doen! En snorkelen.
    Trouwens, ik als face-book-proleet, heb jullie mobiele huisje nog niet gezien, doe daar ook eens een foto van?

• 25 November 2013 - 20:02

Jacqueline :

Hoi Sofie en Marloes! Wat balen zeg, die 45+ leraren.......

• 25 November 2013 - 21:32

Bas:

Vette foto's!! Die kangoeroe lijkt een beetje op hugh hefner ;)

• 25 November 2013 - 21:54

Jacqueline Duis:

Wat een heerlijk avontuur! Geniet er maar van, hier is het BRRR...BRRR...BRRR...!

• 02 December 2013 - 07:49

René:

haha maar wat is er mis met 45+?